woensdag 11 februari 2015

Woerden op WikiData


Ik woon al jaren lang in Woerden dus kijk ik regelmatig op Wikipedia of er zaken zijn die daar beter kunnen worden weergegeven. Vandaag heb ik alle gegevens van WikiData eens nader bekeken, want WikiData is een tamelijk nieuw project, waar data/feitjes worden opgeslagen. Zie de link voor welke feitjes ik bedoel, of in Reasonator hoe dat ook weergegeven kan worden (of hier voor een Nederlandstalige Reasonator).

Zaken die ik nu kon verbeteren, waren de namen van wat links die nog niet in het Engels bestonden (maar bijv. wel in het Italiaans). Er was één property die vervangen is door een andere, dus die heb ik allemaal ingevuld voor Woerdense zaken. De gemeentelijke Twitter werd nog niet weergegeven, nu wel. Ook het plaatje waar de gemeente ligt, was nog niet gespecificeerd, nu wel.

Ik zie nu trouwens ook dat iemand alle straten in Woerden (ik denk zelfs in heel Nederland :-) heeft toegevoegd. Met zaken als postcode, coördinaten, etc. Daar kan ik nu mooi een foto bij gaan maken, daar hoef ik immers alleen de deur maar voor open te doen (of ik kan uit het raam gaan hangen!). Maar nu ik beter kijk zie ik dat nog niet alle straten geïmporteerd zijn, want de straten stoppen ergens bij de namen beginnend met een C. Even geduld dus ;-) Maar dat betekent ook dat we binnenkort een nieuw project kunnen gaan starten: van iedere straat een foto verzamelen, zoals we eerder van molens en rijksmonumenten hebben gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten