woensdag 11 juli 2018

Zweden-Noorwegen - dag 1

Vandaag mijn eerste vakantiedag. Eigenlijk een transit-trip, omdat de vakantie pas echt begint in Zweden, en helemaal in Noorwegen. Daarom vandaag voornamelijk Autobahn gezien, en veel regen, iets wat we de laatste zes weken in Nederland eigenlijk niet meer hebben gehad.

hier stond een foto
Volvo XC 40
Eerst met de trein naar Utrecht gegaan om de huurauto op te halen. Ik had een Audi-A4 op de planning staan, maar ik heb uiteindelijk een gloednieuwe Volvo XC 4 meegekregen, die zo uit de catalogus gereden kwam. Een stoere SUV met een pittige automaat, waarmee ik 206 op de Autobahn heb gehaald. Er zat gratis navigatie in, en geen kilometerlimiet en de bluetooth verbindt zo met mijn telefoon. Een ideale auto om mee op vakantie te gaan dus.











Ik ben eerst naar Bunnik gereden, om koffie te halen en een broodje te eten, en de opties van de auto even uit te testen en alles in te stellen. Tijdens het broodje eten kwam een kraai heel brutaal kijken of er nog wat te bietsen was, en de stukjes tonijn die ik hem toewierp at hij gulzig op. Na afloop heeft hij de reeds gestolde kaas van het broodje nog uit het papieren bakje staan bikken, grappig om te zien hoe handig zo'n vogel dat doet ;-)

Toen ik van de parkeerplaats reed stond er een jongen te liften die naar Arnhem moest, en ik kwam daar toch langs, dus die heeft zijn rugtas achterin gezet. Nu had ik het eerste stuk gezelschap van een rondreizende student uit Tsjechie. Hij kwam uit Brno, en was ook naar Noorwegen geweest, en had de afgelopen week door Nederland getoerd. Hij was eigenlijk onderweg terug naar huis, waardoor hij net zo goed mee kon rijden naar Oberhausen, want ook daar kwam ik langs. Omdat ik toch geen haast had, heb ik hem uiteindelijk nog een stukje op de A3 afgezet, dat was immers de route die hij moest nemen, en alle passanten daar gingen in de richting die hij op moest. Toen ik hem had afgezet en nog even naar de wc was geweest, stond hij al weer met een bordje Frankfurt bij het einde van de parkeerplaats. Toen ik tien minuten later op de terugweg aan de andere kant reed zag ik hem al niet meer staan, dus hij had blijkbaar snel weer een nieuwe lift opgepikt.

Nu reed ik langs de andere kant van het Ruhrgebiet door het Bergisches Land, langs Sprockhovel, waar ik tien jaar geleden een paar keer op kantoor van Avery Dennison ben geweest. Het begon aardig te regenen en het was druk op de weg, dus het schoot niet echt op. Daarom in de file opgezocht waar een Aldi zat, om een paar flessen water te kopen, en wat dingen om te eten. Onderweg naar de Aldi kwam ik een Lidl tegen, ook prima.

Verderop kwam er enkel nog meer regen en nog meer file, dus uiteindelijk werd het een lange rit. Om 21:00 kwam ik in Lubeck bij Haus Magdalena aan, precies op tijd om de tweede helft van Kroatie-Engeland te zien. Kroatie speelt zondag in de finale.


In de file
Haus Magdalena, Lubeck




De route van vandaag:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten