zondag 15 juli 2018

Noorwegen - fjorden - dag 5

Technisch bezien ben ik weer op de terugweg. Ik heb het meest noordelijke punt bereikt, en meer dan de helft van de kilometers gemaakt. Maar bij een rondrit ben je pas terug, als je terug bij af bent. Dus ik heb nog wel wat dagen voor de boeg ;-)

de eerste ferry van vandaag
Vanmorgen snel ontbeten, want het zou meer dan 9 uur rijden zijn volgens Google, en ik moest ook drie keer met de pont over. En ik kon inchecken tussen 18:00 en 20:00 dus als ik om 9:00 zou vertrekken ... Maar uiteindelijk viel het alleszins mee vandaag. De wachttijden bij de ferry waren heel kort, dus daar heb ik op het schema van Google eigenlijk alleen maar tijd gewonnen. En omdat de ferry ook een rust was, scheelde dat ook weer tijd. Ik stond om half zes bij de camping, gewoon te vroeg dus. Eerst naar het stadje verderop om even wat te eten.


Ik heb hier een klein huisje voor mezelf met vier bedden en uitzicht op het fjord. Alsof ik vandaag niet genoeg fjorden heb gezien ;-) De fjorden waren vaak enorm groot en uitgestrekt, met enorme beboste bergen eromheen, heel imposant. Zoals je op het routekaartje hieronder kunt zien, ben ik niet echt langs de Atlantische kust geweest, dat volgens de meeste kaarten trouwens nog gewoon Noordzee heet, omdat de Faroer-eilanden en de Shetland-eilanden er nog voor liggen.


de route van dag 5 - een tocht langs en over de fjorden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten