maandag 16 juli 2018

Noorwegen - fjorden - dag 6

Dag 6 - nog meer fjorden

Vanmorgen een rustige start gemaakt, want de route was vandaag relatief kort, met twee-en-een-half uur autorijden. Volop kans om onderweg een rondje van de route af te maken.

Omdat de overnachtingsplaats geen ontbijt regelde (wel een keukentje, maar ik had niks ;-) ben ik eerst naar de supermarkt gereden om een paar broodjes en wat te drinken te kopen. Bij de supermarkt was een houten bankje met tafel, en ze hadden Wifi, dus met de Chromebook lekker zitten chillen.

Add caption
Onderweg flink wat extra rondjes rond Sveio gereden, en daar met uitzicht op de noordelijke Noordzee mijn broodje gegeten. Of de Noorse zee, het is een beetje een grensgeval.




Uiteraard moesten we ook vandaag weer met een ferry, maar ik heb deze dag ook heel wat bruggen en tunnels gezien. De mooiste tunnel had in het midden een rotonde, ondergronds. Zoiets had ik nog nooit gezien, en speciaal voor deze gelegenheid heb ik een extra rondje gemaakt om het te vieren.




Ik was lekker bijtijds in Stavanger, het hostel hier heeft een piepklein kamertje, maar wel ontbijt. dus ik klaag niet.

's-Avonds naar een restaurant gewandeld op een kwartier van het hostel, maar ze gingen pas een uur later open. Nog rond gelopen op zoek naar een pizzeria die er volgens Google Maps moest zijn, maar het bleek gewoon een woonhuis in een saaie woonwijk. Terug bij het restaurant bleek er buffet voor een groep Duiters te zijn, waar ik best goedkoop mee mee kon eten. All-you-can-eat voor 245 kroner is echt goedkoop in Noorwegen. Dat ik een liter water voor 54 kroner erbij kreeg, is ze vergeven.

Het is ook hier uitzonderlijk mooi weer, ik zit nu om 21:00 nog 's-avonds op het terras dit blog te tikken, met heerlijk zacht weer. Normaal regent het hier 364 dagen van het jaar, en ik heb dus geluk die ene droge mooie dag mee te maken ;-) In Nederland krijgen we een hittegolf, ik begreep dat de weermannen en -vrouwen al tegen elkaar aan het opbieden waren tot 45°C volgende week.

Naast het hostel zit een grote camping, waar nu iemand niet onverdienstelijk gitaar speelt, en er leuk bij zingt. Zolang er geen slagwerk bij komt, zit ik hier prima.

Morgen hoef ik pas rond 9:00 te vertrekken, de ferry naar Denemarken vertrekt om 14:30 en het is ruim drie uur rijden.

Route van dag 6, langs de kust van Zuid-Noorwegen
Dag 1 - Dag 2 - Dag 3 - Dag 4 - Dag 5 - Dag 6 - Dag 7 - Dag 8

1 opmerking: